Afstudeeronderzoek voor uw positionering!

Een stagiair die u helpt bij een positionering. Waarom zou u dit doen?

ze kosten immers tijd, geld en hebben misschien niet de capaciteiten om uw onderneming verder te helpen.

Maar is dit eigenlijk wel zo?

Nee, u heeft waarschijnlijk veel meer aan een stagiair binnen uw organisatie dan u nu denkt. Wij leggen u graag uit waarom. 

In deze tijd

Is er een overvloed aan nieuwe ondernemingen. De economische crisis zet veel mensen op straat, maar creëert ook een nieuwe manier van werken. Tal van ondernemingen worden opgestart en zoeken elkaar op. U als ondernemer zoekt partners die u verder kunnen helpen. Maar deze explosie van nieuwe ondernemingen zorgt voor een probleem:

Bent u nog wel onderscheidend genoeg?

Het is niet raar om te denken dat er veel bedrijven zijn die soortgelijke diensten aanbieden als u. Door de hoeveelheid nieuwe ondernemingen is het niet onlogisch te beseffen dat er waarschijnlijk op uw markt meerdere toetreders zijn.

Dus wat moet u nu doen? U kunt een stagiair in dienst nemen. U moet zich immers focussen op deze nieuwe concurrentie en hoe u uzelf onderscheidend houdt, maar hier heeft u zelf misschien helemaal de tijd niet voor. U moet namelijk ook blijven werken voor uw klanten.

De stagiair

moet vaak onderzoek doen vanuit de school voor een bedrijf. Zeker als u een afstudeerstagiair in dienst neemt, kunt u er vanuit gaan dat er een onderzoek zal plaatsvinden voor uw onderneming. Dus waarom niet een afstudeerstagiair aannemen om voor u een positioneringsonderzoek te verrichten? Een stagiair die onderzoek doet naar de voor u juiste communicatiestrategie van uw producten/diensten.

Niet alleen is de stagiair een goedkope kracht, ook zijn de belangen voor de stagiair groot om voor u een degelijk onderzoek te verrichten. De stagiair wordt immers beoordeeld vanuit een professionele instelling op de kwaliteit van zijn/haar werk.

Nog een reden

Om een stagiair in dienst te hebben voor de uitvoering van uw marktonderzoek, is kennis. Niet alleen heeft u geen tijd voor een onderzoek, maar wellicht dat het voor u al jaren geleden is dat u zelf een afstudeeronderzoek verrichtte. De stagiair die u in dienst neemt heeft up-to-date kennis van onderzoek en hoe dit te doen.

Uiteraard moet u ook rekening houden

Met de problemen die zich kunnen voordoen. Een stagiair kan moeite hebben met het onderzoek. Het is daarom belangrijk dat het centrale probleem duidelijk door u wordt geformuleerd. Verder kan een stagiair mogelijk tegenvallen. Wees daarom kritisch bij de selectie voor uw stagiair. Bovendien kan het even duren voordat u resultaat heeft. Voor een snel resultaat kunt u beter een marketingbureau inschakelen.

Kortom,

U zit in een cruciale periode met uw onderneming. U wilt onderscheidend zijn, maar u heeft last van steeds meer concurrentie. U heeft geen gelegenheid om tot een duidelijke positionering te komen, omdat u geen tijd heeft dit te onderzoeken. Toch wilt u graag die juiste strategie vinden om de markt te betreden. Een werknemer inhuren? Dat is duur en biedt geen garanties.

Een stagiair kost u mogelijk helemaal niks. Niet alleen helpt u de student aan een interessant afstudeeronderzoek en de mogelijkheid om af te studeren, u profiteert ook van de up-to-date kennis van de student over onderzoek. Bovendien kunt u er vanuit gaan dat een onderzoek veel aandacht zal krijgen van de student; de student moet er immers op afstuderen en wordt beoordeeld door een professionele instelling.

Dus wilt u uw onderneming herpositioneren om beter te kunnen concurreren? Dan is het in dienst nemen van een stagiair mogelijk wat voor u!

Groeten,

Leden van de BCR

Reageer

Your email address will not be published.