E-mailmarketing; houdt uw klantrelatie op peil

Door | 29 oktober 2014 | Tips en informatie

Uw inbox (of mapje reclame) regelmatig vol met e-mails van bedrijven waar u ooit iets heeft gekocht of gewoon waar u geïnteresseerd in bent? Troep toch? Maar scrollt u er ook niet toch altijd even doorheen en bekijkt u vervolgens toch even vluchtig die e-mails die op dat moment uw aandacht trekken? Grote kans van wel. Daarom is e-mailmarketing nog steeds een hele goede manier om uw (potentiële) klanten te benaderen.

Verschillende e-mailmarketing onderdelen

Inschrijven op de nieuwsbrief

Is een gemakkelijke en laagdrempelige manier om uw (potentiële) klant aan u te binden via de website of social media. Eventueel kunt u mensen al vragen om keuze te maken uit de onderwerpen welke zij interessant vinden. Veel mensen die al lichtelijk interesse hebben in uw bedrijf/diensten/ producten zullen dit doen. Mits u natuurlijk een goede propositie voor hen heeft.

Bijvoorbeeld;

Blijf op de hoogte van de laatste trends, ontvang tips en trucs en regelmatig aanbiedingen afgestemd op uw wensen. 

E-mailcampagnes versturen

E-mail leent zich voor integratie met social media. U kunt  e-mailcampagnes via social media (laten) delen via Twitter of LinkedIn. Zo vergroot u het bereik en kunt u de merkbeleving  versterken. En u kunt door automatisering zelfs zien welke van ontvangers een groter sociaal bereik hebben (de zogenaamde ambassadeurs) en daar specifieke campagnes op afstemmen.

Autoresponder

Het woord zegt het al een beetje. Er wordt automatisch gereageerd op een eerdere conversatie. Bijvoorbeeld op de inschrijving van de nieuwsbrief of het downloaden van een whitepaper. Na verloop van tijd, bijvoorbeeld na de eerste nieuwsbrief of een week na het downloaden van de whitepaper, kunt u deze e-mail automatisch laten versturen. Om te vragen hoe de whitepaper is ontvangen, of  uw klant wellicht nog een ander onderwerp toe wilt voegen aan de nieuwsbrief. Een autoresponder is dus voor u om te zorgen dat u niet constant de vervolgvraag hoeft te stellen op het moment dat het zich aandient, maar u kunt dit automatiseren. Natuurlijk is juist de reactie van uw (potentiële) klant op deze e-mail het begin van een relatie.

Meten is weten

Het meten en monitoren van resultaten is bij e-mail heel gemakkelijk. Zo kunt u bijvoorbeeld precies volgen hoe vaak is geklikt op een specifieke link. En kunt u zien wie er op een link heeft geklikt. Of bij welk e-mailadres uw e-mail niet aankomt. Waardoor u het bedrijf kunt bellen om het juiste e-mailadres of contactpersoon boven water te krijgen. In plaats van uw contact me een potentiële klant verliezen.

Bekijk bij elke nieuwsbrief goed hoe de vorige heeft gepresteerd en optimaliseer waar nodig de call to actions, de hoeveelheid tekst, de hoeveelheid onderwerpen.

Kies voor structuur als u gaat starten met e-mailmarketing

Er zijn genoeg redenen om te starten met e-mailmarketing. Met als enige voorwaarde dat u gestructureerd te werk gaat. Dit wil zeggen dat u van te voren uw marketingplan naast uw e-mailmarketingplan legt en een jaarplanning opstelt. Hierin zet u de thema’s van de nieuwsbrief, de regelmaat waarmee u gaat communiceren en naar wie.

Wilt u meer weten over e-mailmarketing?

Wij helpen u graag verder.

Web Oppep

Frankrijklaan 6A
2391 PX Hazerswoude Dorp

Tel. 088 – 777 9 000

info@weboppep.nl

www.weboppep.nl

Reageer

Your email address will not be published.