Van uw websitebezoekers betalende klanten maken…

Wilt u dat ook?

U heeft dan misschien al

veel mensen die uw website bezoeken. Dat is mooi, want daar begint het allemaal mee. Zonder bezoekers op uw website, wordt het namelijk lastig verkopen.

Maar, wat dan?

Want, veel bezoekers op uw website is natuurlijk leuk, maar als deze vervolgens niks ‘doen’ dan heeft u daar niet zo veel aan.

Gelukkig kunt u uw websitebezoekers

op een natuurlijke manier beïnvloeden. Zonder dat u zich op een negatieve manier opdringt bij uw websitebezoekers, want u wilt uw bezoekers natuurlijk niet wegjagen.

Sterker nog,

door uw bezoekers op een natuurlijke, en dus menselijke, manier te beïnvloeden, biedt u uw bezoekers zelfs extra hulp aan. U kunt het vergelijken als een bewegwijzering in een winkel, zodat klanten makkelijk kunnen vinden wat zij zoeken. Maar u kunt ze ook wijzen op aanbiedingen, nuttige informatie en andere zaken waar uw klant ‘iets’ aan heeft.

Heeft u er bijvoorbeeld wel eens gedacht

om uw websitebezoekers iets gratis aan te bieden?

Denkt u: “Waarom zou ik dat doen?”, u wilt per slot van rekening betalende klanten krijgen. Maar juist dit gratis ‘iets’ kan ervoor zorgen dat uw klanten in een later stadium eerder bereid zijn om een order bij u te plaatsen.

Hoe dit werkt?

Door iets gratis weg te geven, maakt u gebruik van het principe van wederkerigheid. In onze westerse cultuur wordt ons namelijk geleerd dat we een gunst van iemand beantwoorden met een tegengunst.

Neem nu bijvoorbeeld uw verjaardag. Wanneer u van iemand een enorm kostbaar cadeau krijgt, wat doet u dan de volgende keer wanneer u naar de verjaardag van die persoon gaat? Neemt u dan iets heel onbenulligs mee, of voelt u zich ‘verplicht’ om ook met een extra mooi cadeau aan te komen?

Grote kans dat u kiest voor dat laatste. Terwijl niemand u verplicht om dat te doen.

En zo werkt dit ook bij uw websitebezoekers.

Wanneer u een gratis advies geeft, een gratis e-book aanbiedt of iets dergelijks, dan zullen uw bezoekers zich ook eerder geneigd zijn om vroeg of laat iets voor u terug te doen. Zonder dat u daar expliciet om gevraagd hebt.

Naast het principe van wederkerigheid

zijn er nog vijf beïnvloedingsprincipes die u op verschillende manieren kunt toepassen. Het gaat hier om de principes:

  • Sociale bewijskracht
  • Commitment en Consistentie
  • Sympathie
  • Autoriteit
  • Schaarste

En vanuit deze basisprincipes, kunnen tot wel 50 afgeleide beïnvloedingstechnieken worden ingezet.

Door deze principes juist toe te passen, zult u merken dat het aantal aanvragen of andere conversies per websitebezoeker toenemen.

Hoe werkt dit?

Het toepassen van beïnvloedingsprincipes, is 1 van de 5 onderdelen van een internet marketing strategie. Het maken daarvan is de expertise van een online marketing strateeg.

Deze online marketing strateeg, kan u helpen om deze principes op een effectieve manier toe te passen binnen uw website. Samen met die persoon ontwikkelt u, vanuit uw bedrijfsvisie en missie, de stappen uit de strategie. Daarbij komen de online product/marktcombinaties aan bod en brengt u de verschillende aankoopprocessen in beeld.

Hierna bepaalt u samen waar en hoe uw bezoekers wilt beïnvloeden, zodat deze ideeën elkaar gaan versterken.  Er ontstaan dan verschillende natuurlijke aankooppaden.

Deze keuzes worden vervolgens

vastgelegd in een schets met aanpassingen voor uw website. Een wireframe. Zo wordt voor u direct helder hoe uw website straks gaat werken.

Dit is tevens input voor een webdesigner die dit kan uitwerken naar een grafisch ontwerp. Dit grafische ontwerp kan vervolgens worden geïmplementeerd door een webbouwer.

En het resultaat voor u?

Een website die:

  • vanuit strategische gedachtes is opgezet;
  • die bijdraagt aan het behalen van uw (verkoop)doelen;
  • waarmee eenvoudig metingen kan uitvoeren;
  • die u kunt optimaliseren, om nog beter te gaan presteren.

Kortom: een krijgt een website dat functioneert als een extra verkoopkanaal voor u.

Geschreven door:

Web Oppep

Bekijk hier het origineel >

Reageer

Your email address will not be published.